Menu
Vyhledávání
Kontakty
Varnsdorf:
Rudolf Plíhal, 736613314, plihal@elektropol.com
Koštálov:
Josef David, 602369589, davidmoto@seznam.cz
Harrachov:
Denke 777342197, Jeník 604603342
Kontakt na administrátora webu:
admin@fichtlmazec.cz
Pravidla pro seriál závodů
pro sezónu 2014
Základní ustanovení
• Seriál je tvořen závody dle uvedeného rozpisu.
• Závodu se může zúčastnit každý bez výjimky věku, u mládeže do 18 - ti let nutný souhlas zákonného zástupce (podpis přihlášky)
• Tým tvoří max. 3 jezdci, jejichž jména musí být zapsána v přihlášce.
• Každý ze závodníků se účastní závodu na vlastní nebezpečí s prohlášením nekonzumace alkoholických nápojů a potvrzuje souhlas svým podpisem.
• Podmínkou pro účast je moto přilba a pevná obuv.
• Soutěžní stroje jsou rozděleny do třech kategorií .
• Každý ze závodníků je povinen dodržovat pravidla a chovat se během závodu na trati i v depu tak, aby nezpůsobil zranění jiným osobám a dbát pokynů pořadatele.
• Opravovat stroje je možno pouze v depu, s výjimkou drobných oprav – nasazení řetězu, výměna svíčky, apod.
• Závodní stroj není možné během závodu měnit za jiný.
• Start závodu je za běhu motorů po odpočítání 15 sec. - 5 sec. a odmávnutí startéra.
• Před startem závodu je každý závodník povinen zúčastnit se registrace s technickou přejímkou stroje a poté rozpravy dle informací pořadatele.
• Výše startovného je 300,- Kč + 300,- Kč časomíra a 1.000,- Kč záloha na čip.
• Popis tratě a časový harmonogram bude vždy vyvěšen u jednotlivých závodů zvlášť.
• Na dodržování pravidel a sčítání výsledků, bude po dobu trvání celého seriálu dohlížet technický komisař. Po ukončení závodů budou řešeny případné přestupky mimo uvedená pravidla např.zkracování tratě apod. s vyloučením z konečné výsledkové listiny.
• Každý z účastníků může podat po skončení závodu protest se zálohou 500,-Kč. Po zhodnocení technického komisaře, bude tato částka v případě oprávněnosti podávajícímu vrácena a v opačném případě částka náleží pořadateli.
• Po skončení závodu jsou týmy povinni dopravit stroje na místo určené pořadatelem, kde bude technickým komisařem zkontrolováno dodržení uvedených pravidel! Toto platí hlavně pro týmy, které skončí na prvních třech pozicích.
• Startovní čísla budou umístěna vpředu stroje a na obou bocích.
Tankování paliva - bezpečnostní opatření
• Při tankování paliva nesmí běžet motor a jezdec nesmí sedět na stroji.
• Veškeré pohonné hmoty musí být pouze v nádobách k tomu určených. Tedy nikoliv v PET lahvích po nápojích apod.
• Tankování je nutné provádět tak, aby nedošlo k polití válce motoru. Např. použít trychtýř či hubici.
• Bude vymezen tankovací prostor pro tankování při závodě. Umístění prostoru bude sděleno při rozpravě.
• V tankovacím prostoru bude připraven hasící přístroj určený k hašení PHM (práškový, pěnový).
Hodnocení
• Vyhrává tým s největším počtem ujetých kol za dobu trvání závodu. V případě shody počtu kol rozhoduje čas projetí cílem.
• První tři u místěné týmy obdrží pohár závodu a věcné ceny.
• Výsledky z každého závodu budou započítány do celkového seriálu tj. zapsáním bodů týmům umístěných od 1. do 15. místa.
• Vyhodnocení seriálu proběhne na posledním závodu seriálu.
Bodovací tabulka
Umístění |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. |
11. |
12. |
13. |
14. |
15. |
Počet bodů |
25 |
20 |
16 |
13 |
11 |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
Rozdělení kategorií
1.kategorie speciál:
• Základ rámu od krku až po obě horní uchycení motoru vycházející z typů Jawa 550, 555, 05, 20, 21, 23.
• Ostatní úpravy rámu, tlumení, brzd, výfuku, kol, atd. neomezeny dle fantazie a peněženky.
• Použití hřebů v pneumatikách je zakázáno!
• Motor pohledově dle originálů výše předepsaných typů. Bez jakýchkoliv návarků na kartérech. Jinak povoleno vše co se vejde do originálu bez viditelných venkovních úprav. (převodovka, klika, atd.)
• Chladící žebra na válci povolena.
• Vějířová hlava je povolená.
• Maximální vrtání válce 41,75 mm bez klapky
• Maximální vrtání válce 40,00 mm s klapkou
• Musí být zachována originální rozteč šteftů válce.
• Povoleno jakékoliv koleno sání a karburátor.
• Zapalování možno použít jakékoliv, které se vejde pod původní víko.
2.kategorie ořežplech:
• Stroje typů Jawa 550 ,555, 05, 20, 21, 23 s možností odstranění původních dílů (plechy, blatníky, atd.), rám s krkem originální včetně zadní kyvné vidlice
• Originální motor, originální karburátor s možnosti použití zvětšených průchodu trysek, originální válec a hlava, výfuk libovolný.
• Zapalování možno použít jakékoliv, které se vejde pod původní víko.
• Primární kolečko 14 - ti zubé je možné změnit, dále originální převodovka, kde je možné přehození 18 - ti a 20 - ti zubého kolečka na hřídelích
• Maximální vrtání válce 40 mm.
• Povolena pouze vzpěra mezi krkem a sedlem, úprava držáku výfuku, výstuha stupaček a řetězové vodítko.
• Povoleno jiné přední i zadní odpružení bez možnosti použití centrálního tlumení.
• Zadní kyvná vidlice a držáky tlumičů mohou být vyztuženy.
• Povolené použití jiných rozměrů zadní rozety. Je možnost měnit sekundární řetězová kolečka (10 – 15 zubů).
• Povoleno terénní obutí, musí zůstat zachován rozměr 16“ kol včetně brzd.
3.kategorie klasik
• Stroje typů Jawa 550, 555, 05, 20, 21, 23. Zachování rámu bez jakéhokoliv odstranění původních dílů (plechy, blatníky, atd.) a bez úpravy motoru, výfuku a karburátoru – vše originální.
• Povolena pouze vzpěra mezi krkem a sedlem a úprava držáku výfuku a výstuha stupaček. Ostatní úpravy rámu zakázány!
• Maximální vrtání válce 40mm.
• Originální rozeta (55zubů) Pouze je možnost měnit sekundární řetězová kolečka (10 – 15 zubů).
• Jen originální převodovka, je možné přehození 18 - ti a 20 - ti zubého kolečka na hřídelích převodovky
• Drapáky jsou povoleny, musí zůstat zachován rozměr 16“kol.
• Sklopné stupačky jsou povoleny pouze dámským týmům.